De traditionele websites zijn verleden tijd

In een wereld waar bedrijven vaak vastlopen in complexe marketingjargon en verouderde strategieën, maken wij marketing simpel, transparant en effectief.

Wij helpen ondernemers om niet alleen online zichtbaar te zijn, maar ook een constante stroom van ideale klanten aan te trekken – meer winst, op jouw eigen manier.

Onze aanpak draait om de mens achter het bedrijf. Wij begrijpen dat elke ondernemer uniek is. Daarom bieden we geen standaardoplossingen, maar tools en strategieën waarmee je jouw klanten kunt aantrekken op een manier die bij jou past. Geen opgeklopte beloftes, maar echte resultaten.

Met de 5 bouwstenen van vertrouwen bouwen we een solide marketingfundament voor jouw succes.Bij HappyDigital combineren we innovatie, transparantie en een community van gelijkgestemde ondernemers. Wij zijn er niet alleen om jou te helpen groeien, maar om samen een nieuwe standaard te zetten in online marketing. Meer winst, op jouw eigen manier.

Waar het bij de meeste ondernemers fout gaat

De oude website strategie: een nieuwe koude markt direct je hoofdproduct willen verkopen. Verkeer direct naar een verkooppagina (of nog erger naar de homepagina) sturen.

Of mensen via hun socials koud een bericht sturen met jouw aanbod. Biddend en hopend op een verkoop of een aanvraag.

Een slechte website strategie kost je veel tijd en geld. Gemiddeld wordt slechts 3% van de aankopen gedaan bij het eerste contactmoment op de website.

Dit werkt niet omdat..

Omdat mensen vragen hebben en omdat mensen niet direct op zoek zijn naar jouw dienst of product.

Potentiële kopers zitten met vragen en bezwaren. Ze twijfelen om te kopen.

Als je die vragen niet beantwoord op je website, dan klikken ze weg en kopen ze niet...

De grotere marktformule

Voor een goede online strategie moet je weten hoe je klanten het koopproces ervaren. Je moet precies weten hoe een klant, jouw klant wordt. Door te weten welke stappen een bezoeker van je website zet voordat hij of zij klant bij jou wordt, kun je voor iedere fase in dit koopproces een online strategie bedenken. Door voor iedere fase een strategie te bedenken kun je alle ‘problemen’ die bezoekers ervaren, oplossen en uiteindelijk voorkomen. Door jouw product op het juiste moment, in de juiste fase, aan te bieden ervaren zij geen drempels meer om klant bij jou te worden.

We maken een onderscheid tussen 4 fases. Van onbewust tot volledig bewust.

Fase 1: De klant is zich nog niet bewust van het probleem (Niet probleem bewust) In deze fase is de klant zich nog nergens van bewust. Je klant vindt het waarschijnlijk wel goed zoals het gaat, het werkt allemaal prima en hij of zij is tevreden met de huidige producten of diensten. De klant staat nog niet erg open voor verandering.
Fase 2: De klant is zich bewust van het probleem (Probleem bewust) Toch begint de klant te beseffen dat het probleem steeds meer een probleem begint te worden. Dit is de fase waar je als verkoper de mist in kunt gaan. Het is verleidelijk om meteen je product of dienst aan te bieden, maar dat schrikt af. Je zal eerst verbinding moeten zoeken met de klant en laten weten dat je zijn of haar probleem begrijpt.
Fase 3: De klant wordt zich bewust van de oplossing (Informatie modus) De derde fase is van groot belang voor het koopproces. In deze fase maakt de klant verbinding tussen de wereld van hem of haar en die van jou. Hij of zij beseft dat er een probleem is dat jij degene bent die het kan oplossen. Zorg dat je je online strategie zo aanpast op deze fase dat je klant steeds meer naar je toetrekt. Het is belangrijk dat de klant vertrouwen heeft in jouw oplossing, daarna kan hij pas vertrouwen hebben in je product of dienst die die oplossing gaat faciliteren.
Fase 4: De klant is bewust genoeg geworden en is klaar om een beslissing te nemen (Koop modus) In deze laatste fase weet de klant dat er een oplossing is voor zijn of haar probleem en dat jij degene bent die de oplossing kan leveren met je product of dienst. Hij of zij heeft vertrouwen in jouw oplossing. Dit is het moment dat je ervoor moet zorgen dat vertrouwen omgezet zal worden in het ondernemen van actie.

Lees dit nog een paar keer goed door en probeer de klantreis zo goed mogelijk in beeld te brengen, dit geeft een goed inzicht in de verschillende behoeftes van je klant in de verschillende fases.

Het doel is dus om potentiële klanten door deze lagen te begeleiden en ze "op te warmen". Alleen een systeem dat vertrouwen en educatie combineert, kan dit proces effectief ondersteunen.

Ontdek wat een funnel is en waarom het essentieel is voor je marketing. Leer hoe je contactmomenten creëert die je doelgroep filteren en begeleiden.
Bekijk de uitlegvideo over wat een funnel is en hoe het werkt.
Lees de stappen die een klant doorloopt: van bewustwording tot aankoop.
Verdiep je begrip van funnels door het analyseren van succesvolle voorbeelden. Leer hoe elke stap waarde toevoegt en vertrouwen opbouwt bij je doelgroep.
Analyseer bestaande funnels en zie hoe ze klanten stap voor stap begeleiden.
Begrijp de rol van elk onderdeel: bovenkant (aandacht), midden (waarde), onderkant (conversie).
Pas de kennis direct toe door je eigen funnel te ontwerpen en in te richten. Optimaliseer elke stap om bezoekers te converteren naar loyale klanten.
Teken je eigen funnel uit en bepaal de stappen die jouw klant doorloopt.
Vraag om feedback in de community om je funnel te verbeteren en te testen.